2 i dag1 i går53 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Fattaru kör en sista konsert i Stockholm
Firar 20 år av "Fatta Eld"

Det har nu gått hela 20 år sedan den svenska hiphopgruppen Fattaru släppte sitt debutalbum Fatta Eld. Plattan innehöll bland annat monsterhitsen Mina hundar och Första femman. För att fira skivan kommer gruppen att genomföra en sista konsert i Stockholm. Den kommer vara på Slaktkyrkan den 18 februari och gruppen kommer även att ha med sig några ännu ej namngivna gäster. Biljetter släpps den 22 december klockan 10.00 på länken nedan. Tumnagel
114kg
0

Luna Park - Lisebergs nya familjeområde
Öppnar nästa år

2023 fyller nöjesparken Liseberg 100 år vilket givetvis måste firas. Bland annat kommer då Grand Curiosa Hotel att öppna och året efter vattenvärlden Oceana. Men det är ju några år bort, så man börjar fira redan nästa år genom att öppna upp det helt nya området Luna Park. Där kommer det att finnas två stycken nya åkattraktioner för familjen - Turbo och Tempus. När 2023 är här tillkommer även den nya barnvänliga berg-och-dalbanan Luna. Området kommer att ligga på berget ovanför FlumeRide bredvid Aerospin och Blomsterkarusellen. Stället blir en hyllning till nöjesparkers och Lisebergs historia och investeringen ligger på 100 miljoner kronor. Tumnagel
150kg
0

Skidor inspirerade av insidan på en whiskeytunna
Nytt från Åre Skidfabrik och Balvenie

Idag, nu klockan 12:00, lanserar Åre Skidfabrik ett par handgjorda skidor de tagit fram tillsammans med whiskydestilleriet Balvenie i Skottland. Skidorna tillverkas bara i 25 stycken par och designen är inspirerad av insidan på en whiskeytunna. Sidkanterna är av amerikansk ek och det är de brända mönstret på ovansidan som ska föra tankarna till tunnorna. Remmarna är i läder och med i paketet får man en whiskyinfuserad olja som man underhåller skidans träinläggningar med. The Balvenie DoubleWood Skis blir dina för 12.000 kronor. Tumnagel
77kg
0

Resterande tävlande i Melodifestivalen 2022
28 stycken totalt

Förra veckan skrev vi om de 14 första deltagarna i Melodifestivalen 2022. Nu får vi reda på vilka de 14 resterande artisterna är. Namn som har tillkommit är bland andra Lisa Miskovsky, Tone Sekelius, Robin Bengtsson och Lancelot. Tävlingsproducenten Karin Gunnarsson säger följande: "De första 14 artisterna släpptes i förra veckan och nu adderar vi fler tidigare segrare, spännande återseenden och en glädjande återförening. Dessutom gör operapopen ett återintåg och nya stjärnskott kommer att beröra. Det är en musikalisk mångfald som möter tittare och publik i Mello 2022 – och som jag längtar att se dem alla på scenen." Alla tävlande har ni här nedan. Tumnagel
-125kg
0

Justin Biebers världsturné kommer till Sverige
Frode jublar

I maj nästa år kommer Justin Bieber att dra ut på sin nya Justice world tour. Nu har den blivit förlängd och man har lagt till två stycken spelningar här i Sverige - den 5 augusti i Malmö i år och den 15 mars i Stockholm 2023. Biljetterna släpps den 19 november klockan 10:00. Under turnén kommer över 20 stycken länder att besökas och över 90 stycken konserter kommer att genomföras. Tumnagel
18kg
0

POC Sports lanserar lätta solglasögon
Väger 23 gram

Idag lanserar POC Sports sina lättaste solglasögon någonsin. De heter Elicit Clarity och väger in på nätta 23 gram vilket de flesta borde orka att bära upp. De är främst tänkta för cyklister men fungerar ju självklart även för alla andra som vill gå runt med sportiga och lätta brillor. När det väl blir sol igen. Glasögonen är tillverkade i biobaserade material och ska vara stabila och styva samtidigt som de ska följa din huvudform bra. Ett par blir dina för 240 euro. Släpps till våren och kommer då i färgerna Hydrogen White, Uranium Black, Fluorescent Orange, Actinium Pink, Sapphire Purple och Lemon Calcite. Linserna finns i Gold, Silver, Define som genomskinliga. Tumnagel
87kg
0

Electrolux presenterar Food for Thought
Utställning om matsvinn och överkonsumtion

Mellan den 5-7 november anordnar Electrolux en gratis konstutställning på Sergelgatans konsthall (Sergelgatan 16 i Stockholm). Här har man samlat verk från åtta stycken kända konstnärer och alla har temat matsvinn och överkonsumtion. Med utställningen vill man se om man genom samtidskonst kan minska gapet mellan vilja och faktiskt agerande. En undersökning visar att 85 procent av skandinaver anser att samhället behöver ta större ansvar. Men bara 55 procent av dessa erkänner att de är en del av både problemet och framförallt lösningen. Tumnagel
78kg
0

Ny kudde som leder bort värme
Ska göra att du somnar fortare

Emma - The Sleep Company är ett tyskt företag som säljer madrasser, sängar och andra sov-relaterade saker. Nu lanserar de en ny produkt i deras Diamond Degree-serie och det är en kudde som ska hjälpa till att sänka kroppstemperaturen och leda bort värme under natten - något som ska göra att du somnar fortare och förbättrar djupsömnen. Kudden är 70 centimeter lång, 40 hög och 12 centimeter tjock. Den har tre justerbara lager bestående av Diamond Degree-skum, stödjande HRX-skum och Memory-skum. Släpps den 22 oktober här och kostar 1799 kronor. Tumnagel
100kg
0

Exklusiv låda för dina cigarrer och whiskyn
Från Rolls-Royce

När du inte kör din Rolls-Royce kanske du ändå vill njuta av något som märket tagit fram. Det är där den här lilla förvaringslådan kommer in i bilden. I den kan du lägga din finaste whiskyflaska samtidigt som den fungerar som en humidor för dina cigarrer. Cellarette som lådan kallas för blir din för strax över 40.000 pund. Den är tillverkad av polerad aluminium och klädd med Havana-läder. På insidan hittar man även handblåsta glas med RR-logga på, en tändare och en snoppare för cigarrerna. Tumnagel
99kg
0

Coca-Cola lanserar ny kampanj och plattform
Loggan är numera även en varm kram

Coca-Cola sjösätter nu den nya kampanjen We are one Coke away from each other. Det är en del av den nya globala plattformen Real Magic och i den tillhörande reklamfilen vill man förena den fysiska världen med den virtuella. Vidare har man uppdaterat den klassiska loggan som nu ska symbolisera en varm kram. Manolo Arroyo som är Chief Marketing Officer för The Coca-Cola Company säger följande: "Real Magic är inte bara en slogan eller en engångskampanj, det är en långsiktig filosofi för Coca-Cola och en övertygelse som kommer att driva och vägleda oss i all kommunikation. Genom filosofin vill vi engagera människor på ett annorlunda sätt genom ett ekosystem av unika och egenägda upplevelser. ”We Are One Coke Away From Each Other” har byggts för, och med, en gemenskap som kräver något annat än vad man annars kunnat förvänta sig av Coca-Cola, i syfte att hitta vår plats i en verklighet som inte liknar någon vi tidigare befunnit oss i. Det är oerhört spännande." Burkarna kommer även att få en ny design där just loggan ligger runt burken istället för ena sidan. Man satsar också på gaming och gör ett samarbete med Twitch och profiler som DJ Alan Walker, Aerial Powers från Team Liquid och Average Jonas. Tumnagel
52kg
0
Nästa sida