m
a
r
62 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
Raka dig med rosa rakskum

Raka dig med rosa rakskum

Stöd Cancerforskningen

Kroppen / Kroppen

Det är snart dags för Movember där män uppmanas att raka sig och odla fram en mustasch under november månad för att uppmärksamma prostatacancer. För att stödja Rosa Bandets kampanj mot bröstcancer lanserar Apotek Hjärtat nu ett rosafärgat rakskum för män, så varför inte stödja bägge kampanjer i samma veva och raka sig med detta skum?

Två kronor från varje såld produkt kommer att gå till Cancerfonden och för varje Instagram-bild på ett nyrakat ansikte med taggen #rakarosa och @apotekhjartat under oktober månad skänker apotektet ytterligare tio kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning.

En förpackning med rakskum är på 200 milliliter och den kostar 49 kronor.

Visa
Pressmeddelande
Raka dig rosa i oktober och stöd svensk cancerforskning

Apotek Hjärtat lanserar nu ett rosafärgat rakskum för män, speciellt framtaget för insamlingen till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj i år. Den som ytterligare vill visa sitt stöd i kampen mot cancer kan under oktober raka av sig skägget och lägga upp en bild på Instagram. För varje bild skänker Apotek Hjärtat tio kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning.

Apotek Hjärtat lanserar nu ett iögonfallande rosa rakskum för män där två kronor för varje såld produkt går till Cancerfonden. Det rosafärgade rakskummet innehåller inga parabener eller silikoner och passar alla hudtyper. Självklart kan också kvinnor använda produkten.

Raka dig rosa på Instagram

I samband med lanseringen av det rosa rakskummet startar Apotek Hjärtat ytterligare ett initiativ för att vara med och besegra cancer. Under hela oktober kan alla som vill lägga upp en bild på sitt nyrakade ansikte på Instagram med hashtaggen #rakarosa* och @apotekhjartat. För varje upplagd bild skänker Apotek Hjärtat tio kronor till den livsviktiga svenska cancerforskningen för att färre ska drabbas och fler överleva cancer.

– Med det rosa rakskummet vill vi uppmuntra alla att raka sig för att visa sitt stöd i kampen mot cancer och bidra till forskningen. Det känns viktigt att vi alla tillsammans kan göra skillnad och vi hoppas att många hakar på våra initiativ för att visa sitt stöd, säger Fredrik Kullberg, marknadschef på Apotek Hjärtat.

Det rosa rakskummet säljs i limiterad upplaga på samtliga Apotek Hjärtat samt på apotekhjartat.se och kostar 49 kronor för 200 ml.

Under oktober har Apotek Hjärtat flera så kallade rosa varor i sitt sortiment. För varje såld produkt går två kronor till cancerforskningen. På Apotek Hjärtat kan man också köpa Cancerfondens rosa band, som i år är designat av Efva Attling.

Så gör du för att delta på Instagram:

Ta en bild på dig själv när du rakar dig eller en bild på resultatet efter att du har rakat dig. Du behöver inte använda Apotek Hjärtats rosa rakskum för att delta.

Lägg upp bilden på Instagram och hashtagga den med #rakarosa. Tagga också din bild med @apotekhjartat. Tänk på att du måste ha öppen profil för att vi ska kunna se din bild.

Apotek Hjärtat skänker 10 kronor för varje bild som läggs upp under hashtaggen.
*Regler:

- Bilden som läggs upp måste vara en bild som användaren själv har tagit.

- Apotek Hjärtat skänker 10 kronor för max 1 bild per deltagare.

- Genom att använda hashtaggen #rakarosa godkänner deltagaren att Apotek Hjärtat får posta bilden på Apotek Hjärtats Facebook och Instagram-konto.

- Initiativet pågår 1 oktober – 31 oktober 2017. Alla bilder som postas före eller efter dessa datum är inte giltiga inom kampanjen.
Sanningen om Wasabi
Shigeo Iida pysslar med den äkta varan 
138kg
+
Bobby Green
Undervattensrestaurangen i Norge har öppnat
Redan fullbokad till i höst 
118kg
+
Bobby Green
Melodie MC - Dum Da Dum
Fredagsklassikern 
100kg
+
Bobby Green
Matt Stonie försöker äta 350 paket med Pop Rocks
Aj i magen! 
42kg
+
Bobby Green
Lyx-kaffe i Brooklyn
En kopp kostar 266 kronor 
44kg
+
Bobby Green
Sushi-experten Yuki Chizui kommer till Sverige
Popup-restaurang håller öppet i två dagar 
129kg
+
Bobby Green
Tutti Frutti-glass i bägare
Mer godisglass i frysdisken 
158kg
+
Bobby Green
Nike Air Max i skimrande futuristiska färger
Släpps den 21 mars 
-22kg
+
Bobby Green
Golfbollen som gjorde spelarna för bra
Dåligt för sporten? 
112kg
+
Bobby Green
Tröttnade på kontorsjobbet - blev knivslipare
Följ dina drömmar! 
125kg
+
Bobby Green
Minidokumentär om Soft Boy Records
Hiphop på Irland 
31kg
+
Bobby Green
3 Doors Down - Kryptonite
Fredagsklassikern 
17kg
+
Bobby Green
Shaq sänker några heta kycklingvingar
Starkt jobbat! 
107kg
+
Bobby Green
Knock Knock - ny singel från Laleh
Album och turné i juni 
12kg
+
Bobby Green
Max nya är starkt för fegisar
Men det är inte så dumt det 
136kg
+
Roger Åberg
Johnny's presenterar svart majonnäs
Spexigt! 
157kg
+
Bobby Green
Mysteriet kring Västerbottensosten
En av de bästa ostarna! 
162kg
+
Bobby Green
Det här är årets nyheter från Hemglass
Glassigt! 
101kg
+
Bobby Green
Robyn-fans sjunger tillsammans efter konsert
Ibland kan tunnelbanan vara trevlig 
251kg
+
Bobby Green
Nya skor från Nike
Släpps i sommar 
17kg
+
Bobby Green
Ny vegansk glass från SIA
Gjord på kokosgrädde 
32kg
+
Bobby Green
Dr. Dre - Still D.R.E.
Fredagsklassikern 
159kg
+
Bobby Green
Bright eyes - nytt från Deportees
Första sedan 2015 
60kg
+
Bobby Green
Mackmyra presenterar ny whisky
Ska väcka vårkänslor 
121kg
+
Bobby Green
Gourmet-version av Reese's Peanut Butter Cups
Går det att förbättra klassikern? 
110kg
+
Bobby Green
Fäviken Magasinet är Sveriges bästa restaurang
Enligt White Guide 2019 
154kg
+
Bobby Green
Läsk som smakar påskigt dragéägg
Istället för påskmust? 
14kg
+
Bobby Green
Lime har tagit fram en hjälm med Closca
Lanseras på måndag 
25kg
+
Bobby Green