m
a
r
4 i dag4 i går68 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Datum satt för Uniqlos öppning

Den 24 augusti

Garderoben / Kläder

Som vi har skrivit tidigare kommer den japanska klädkedjan Uniqlo att öppna butik i Sverige och det blir i Stockholm. Nu berättar man när öppningsdatumet är och det är den 24 augusti som gäller. Butiken som är på 1.500 kvadratmeter kommer att ligga på Hamngatan 27. Där kommer man att kunna shoppa högkvalitativa, funktionella och bekväma kläder för allas behov i vardagen.

Visa
Pressmeddelande
UNIQLO öppnar i Stockholm den 24 augusti

UNIQLO, den japanska globala klädkedjan, meddelar idag att de öppnar sin första butik i Stockholm fredagen den 24 augusti. Butiken kommer att ligga i hjärtat av Stockholm, intill historiska och populära Kungsträdgården.

Nedräkningen började redan i januari i samband med det första offentliggörandet av UNIQLOs planer att öppna i Sverige. Nu är väntan över och LifeWear, UNIQLOs unika filosofi som innebär att skapa perfekta och bekväma kläder som möter alla människors behov i vardagen, finns snart i Stockholm. Kläderna är högkvalitativa, funktionella och tillgängliga för alla och genomsyras av en strävan efter ständig förbättring. LifeWear kommer från och med den 24 augusti att finnas tillgängligt i en mängd olika färger och modeller skapade för alla människor i olika åldrar.

UNIQLO Kungsträdgården kommer att ta över byggnaden som är känd som Sverigehuset. Huset har ritats av Stockholmsfödda Sven Gottfried Markelius, en av Sveriges mest inflytelserika moderna arkitekter, och även en av grundarna till den idag välkända funktionalismen. Butiken kommer att hylla Markelius genom att visa upp utvalda verk.

Butiksinformation

Namn: UNIQLO Kungsträdgården

Adress: Hamngatan 27, Stockholm, Sweden

Butiksyta: 1,580 kvadratmeter över fyra plan?

Planerat öppningsdatum: Den 24 augusti, 2018

För mer information om UNIQLOs lansering i Sverige, vänligen besök: www.uniqlo.com/stockholm

Om UNIQLO LifeWear

UNIQLOs filosofi LifeWear innebär att skapa kläder som inspirerats av de japanska grundvärderingarna som värdesätter enkelhet, kvalitet och livslängd. Designade av tiden för tiden. LifeWear har designats med en modern elegans och kan därför utgöra grunden för varje individs personliga stil. En perfekt skjorta som alltid strävar efter att bli ännu mer perfekt. Enkel design byggd på eftertänksamhet och moderna detaljer. De bästa passformerna och materialen för att vara tillgängliga och anpassade för alla. LifeWear innebär kläder som alltid förnyas, ger värme, är lätta, väldesignade och som ger en ökad bekvämlighet i det vardagliga livet.

Om UNIQLO och Fast Retailing

UNIQLO är ett varumärke som tillhör Fast Retailing Co., Ltd., ett ledande japanskt modeföretag som designar, tillverkar och säljer kläder under sju olika huvudvarumärken: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam tam, Theory, och UNIQLO. Med en global försäljning på cirka 1.8619 biljoner yen (vilket motsvarar $16.87 miljarder beräknat på yen i slutet av augusti 2017 till en kurs på $1 = 110.4 yen) är Fast Retailing ett av världens största detaljhandelsföretag, och UNIQLO är Japans ledande klädesföretag.

UNIQLO fortsätter att öppna storskaliga butiker i flera av världens mest inflytelserika städer som en del av arbetet att etablera sig som ett sant globalt varumärke. Idag har varumärket över 1,900 butiker i 19 länder världen över, inkluderat Japan, Australien, Belgien, Canada, Kina, Frankrike, Tyskland, Hong Kong, Indonesien, Malaysia, Filippinerna, Ryssland, Sydkorea, Spanien, Taiwan, Thailand, U.K och USA. Utöver detta har Grameen UNIQLO, ett välgörenhetsföretag startat i Bangladesh september 2010 ett antal Grameen UNIQLO-butiker i Dhaka. UNIQLO har en integrerad affärsmodell under vilken design, produktion, marknadsföring och försäljning av moderiktiga samt vardagliga kläder gemensamt ingår. Företaget tror på att riktigt bra kläder ska vara bekväma, vara designmässigt universella, hålla hög kvalitet och ha en bra passform för de olika människor som bär dem. Med en företagsvision fast besluten om att förändra kläder, konventionell visdom och i slutändan världen, är Fast Retailing dedikerade att skapa kläder med nya och unika värderingar som förhöjer livet hos alla människor. För mer information om UNIQLO och Fast Retailing, besök gärna www.uniqlo.com and www.fastretailing.com.
Metallica spelar på Ullevi nästa sommar
På fredag släpps biljetterna 
107kg
+
Bobby Green
0
Fanta med smak av blodapelsin
Säljs under en begränsad tid 
144kg
+
Bobby Green
0
Skrivbordet för dig som älskar Aventador
Ta in superbilen på kontoret 
20kg
+
Bobby Green
0
Lil Pump visar upp sin smyckesamling
Dyra grejer 
-119kg
+
Bobby Green
0
Delicatoasken gör comeback
Innehåller en nyhet 
264kg
+
Bobby Green
0
Robyns nya album släpps den 26 oktober
Heter Honey 
185kg
+
Bobby Green
0
Årets tema för Musikhjälpen presenterat
Alla har rätt att funka olika 
119kg
+
Bobby Green
0
Gatumat för 1 dollar
Billigt! 
112kg
+
Bobby Green
0
Årets Blossa har smak av Limoncello
Och medelhavskryddor 
162kg
+
Bobby Green
0
Varix WC - ny sneaker från Vans
Släpps i slutet av månaden 
42kg
+
Bobby Green
0
Därför säger vi ok
Ok? 
105kg
+
Bobby Green
0
Ny KÄK-burgare på Circle K
En starkare variant med salsa 
33kg
+
Bobby Green
0
Mumin-kläder för Rädda Barnen
Släpps på lördag 
137kg
+
Bobby Green
0
En liten tur med en Porsche 964 Carrera RS
Odödlig klassiker 
114kg
+
Bobby Green
0
Dokumentär om Bill Murray på gång
Här är trailern 
139kg
+
Bobby Green
0
Snyggt formade tårtor
Briljera när det är kalasdags 
117kg
+
Bobby Green
0
Garant presenterar blödande vegan-burgare
Nytt i frysdisken 
174kg
+
Bobby Green
0
Tut i luren! Idag är det Kebabens dag!
Middagen är räddad, igen 
120kg
+
Bobby Green
0