m
a
r
5 i går53 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Datum satt för Uniqlos öppning

Den 24 augusti

Garderoben / Kläder

Som vi har skrivit tidigare kommer den japanska klädkedjan Uniqlo att öppna butik i Sverige och det blir i Stockholm. Nu berättar man när öppningsdatumet är och det är den 24 augusti som gäller. Butiken som är på 1.500 kvadratmeter kommer att ligga på Hamngatan 27. Där kommer man att kunna shoppa högkvalitativa, funktionella och bekväma kläder för allas behov i vardagen.

Visa
Pressmeddelande
UNIQLO öppnar i Stockholm den 24 augusti

UNIQLO, den japanska globala klädkedjan, meddelar idag att de öppnar sin första butik i Stockholm fredagen den 24 augusti. Butiken kommer att ligga i hjärtat av Stockholm, intill historiska och populära Kungsträdgården.

Nedräkningen började redan i januari i samband med det första offentliggörandet av UNIQLOs planer att öppna i Sverige. Nu är väntan över och LifeWear, UNIQLOs unika filosofi som innebär att skapa perfekta och bekväma kläder som möter alla människors behov i vardagen, finns snart i Stockholm. Kläderna är högkvalitativa, funktionella och tillgängliga för alla och genomsyras av en strävan efter ständig förbättring. LifeWear kommer från och med den 24 augusti att finnas tillgängligt i en mängd olika färger och modeller skapade för alla människor i olika åldrar.

UNIQLO Kungsträdgården kommer att ta över byggnaden som är känd som Sverigehuset. Huset har ritats av Stockholmsfödda Sven Gottfried Markelius, en av Sveriges mest inflytelserika moderna arkitekter, och även en av grundarna till den idag välkända funktionalismen. Butiken kommer att hylla Markelius genom att visa upp utvalda verk.

Butiksinformation

Namn: UNIQLO Kungsträdgården

Adress: Hamngatan 27, Stockholm, Sweden

Butiksyta: 1,580 kvadratmeter över fyra plan?

Planerat öppningsdatum: Den 24 augusti, 2018

För mer information om UNIQLOs lansering i Sverige, vänligen besök: www.uniqlo.com/stockholm

Om UNIQLO LifeWear

UNIQLOs filosofi LifeWear innebär att skapa kläder som inspirerats av de japanska grundvärderingarna som värdesätter enkelhet, kvalitet och livslängd. Designade av tiden för tiden. LifeWear har designats med en modern elegans och kan därför utgöra grunden för varje individs personliga stil. En perfekt skjorta som alltid strävar efter att bli ännu mer perfekt. Enkel design byggd på eftertänksamhet och moderna detaljer. De bästa passformerna och materialen för att vara tillgängliga och anpassade för alla. LifeWear innebär kläder som alltid förnyas, ger värme, är lätta, väldesignade och som ger en ökad bekvämlighet i det vardagliga livet.

Om UNIQLO och Fast Retailing

UNIQLO är ett varumärke som tillhör Fast Retailing Co., Ltd., ett ledande japanskt modeföretag som designar, tillverkar och säljer kläder under sju olika huvudvarumärken: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam tam, Theory, och UNIQLO. Med en global försäljning på cirka 1.8619 biljoner yen (vilket motsvarar $16.87 miljarder beräknat på yen i slutet av augusti 2017 till en kurs på $1 = 110.4 yen) är Fast Retailing ett av världens största detaljhandelsföretag, och UNIQLO är Japans ledande klädesföretag.

UNIQLO fortsätter att öppna storskaliga butiker i flera av världens mest inflytelserika städer som en del av arbetet att etablera sig som ett sant globalt varumärke. Idag har varumärket över 1,900 butiker i 19 länder världen över, inkluderat Japan, Australien, Belgien, Canada, Kina, Frankrike, Tyskland, Hong Kong, Indonesien, Malaysia, Filippinerna, Ryssland, Sydkorea, Spanien, Taiwan, Thailand, U.K och USA. Utöver detta har Grameen UNIQLO, ett välgörenhetsföretag startat i Bangladesh september 2010 ett antal Grameen UNIQLO-butiker i Dhaka. UNIQLO har en integrerad affärsmodell under vilken design, produktion, marknadsföring och försäljning av moderiktiga samt vardagliga kläder gemensamt ingår. Företaget tror på att riktigt bra kläder ska vara bekväma, vara designmässigt universella, hålla hög kvalitet och ha en bra passform för de olika människor som bär dem. Med en företagsvision fast besluten om att förändra kläder, konventionell visdom och i slutändan världen, är Fast Retailing dedikerade att skapa kläder med nya och unika värderingar som förhöjer livet hos alla människor. För mer information om UNIQLO och Fast Retailing, besök gärna www.uniqlo.com and www.fastretailing.com.
Dokumentär om Jay Maisels bostad
Imponerande ställe 
126kg
+
Bobby Green
0
Tullamore har tagit fram en Hen-drink
Drick PK 
-57kg
+
Bobby Green
0
Inred vardagsrummet med Bugatti Veyron-interiör
Annorlunda, men kul 
0kg
+
Bobby Green
0
Elektronisk musikfestival på Dragon Gate
Stället vaknar till liv igen 
157kg
+
Bobby Green
0
Den sista Schack-affären i New York
Härligt ställe 
126kg
+
Bobby Green
0
Brooklyn Brewery presenterar alkoholfri öl
Det här är Special Effects 
121kg
+
Bobby Green
0
Vecka 48 är snart slut
Så här kommer lite Bob Hund 
-19kg
+
Bobby Green
0
Omega släpper Speedmaster med rymdtema
Uppmärksammar Apollo 8 
104kg
+
Bobby Green
0
Lyssna på Håkan Hellströms nya singel
Vänta tills våren 
-42kg
+
Bobby Green
0
Conan O'Brien hyr en familj i Japan
Perfekt när man är trött på sin vanliga 
178kg
+
Bobby Green
0
Jacob snackar om filmen Maffiabröder
Snart 30 år och håller än 
102kg
+
Bobby Green
0
Han flyr kaoset genom att reparera klockor
Fin dokumentär 
100kg
+
Bobby Green
0
Bangkoks grymmaste utsikt har nu öppnats
Gå på glas 78 våningar upp 
145kg
+
Roger Åberg
0
H&M skrotar Cheap Monday
Klassiskt jeansmärke går i graven 
28kg
+
Roger Åberg
0
Kraftwerk spelar på Liseberg nästa sommar
Tar med sin 3D-show 
210kg
+
Bobby Green
0
Kortfilm med Pedro Pascal från Narcos
Julstämning från Happy Socks 
106kg
+
Bobby Green
0
Robyn uppträder på Roskilde
Blir festivalens huvudnamn 
141kg
+
Bobby Green
0
Chili Klaus och Aarhus Jazz Orchestra spelar jazz
Med inslag av chili 
114kg
+
Bobby Green
0