m
a
r
6 i dag6 i går50 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Liten elmotor gör din cykel eldriven

Slipp köpa en elcykel

Garaget / Cykeln

Om du redan har en cykel du gillar kan det kännas lite overkill att köpa ytterligare en bara för att du vill ha lite hjälp av en elmotor. Det har ett par tillverkare fattat och därför presenterat elmotorer i olika utföranden som du hänger på din vanliga cykel, och den vi ser här är ytterligare en sådan. Produkten är utvecklad av Semcon som just nu letar investerare för att göra den till en kommersiell produkt. Prototypen som finns i dag kostar omkring 100 euro att tillverka, men tanken är att den färdiga produkten ska bli billigare än så.

  tack Michael
Visa
Pressmeddelande
Q&A Semcon – Bike engine

What is this product?

It is a smart bike engine that turns any bicycle into an electrified bike to an affordable price. It’s designed to make it easier for people to bike – less effort in hills, easy to share between bikes and suitable for smart features such as adaptation of electrified support depending on hill gradient or connection to the mobile phone.

Who do you think will use this engine?

The needs and wishes of the typical biker is what got us started. The benefits of the electrified bike are obvious, but they are expensive. Especially if you like many others already have a regular bike that you like and short distances to travel. The ambition with this engine is to make it easy, affordable and attractive for any biker to turn their bike into an electrified bike.

Is it available for purchase?

Today, the engine is not available for end consumers. Semcon are currently looking for investors interested in bringing the bike engine to the market.

How does it work?

A small computer, a battery and a small wheel put together makes the rear wheel spin. The engine detects the cyclist pedaling and is only active in speeds between 7-25km/h. This ensures a comfortable, smooth and safe ride since the engine interprets the cyclist pedaling and intentions. The small computer on which the software controlling the engine runs makes it possible for Semcon to develop different apps in the future. It could for example be different modes, prioritizing speed or reach, or other applications such as theft-control or tracking.

How far is it possible to bike with the engine?

The possible reach is dependent on multiple aspects: the capacity of the battery itself, the weight of the bike, the speed, the surface and the terrain. The average bike route is not very long, in Sweden it is 2,8 kilometers. And the Semcon bike engine strives to help as many end users as possible.

Does it fit all bikes?

Yes, that’s the ambition. The engine is fitted to the frame and adjusted in order to connect the engine with the rear wheel.

When will it be out on the market?

The current version is a fully working prototype. However, it is not available for retail at the moment. Semcon is currently looking for investors interested in bringing the bike engine to the market.

What will it cost?

This actual prototype costs approximately €100 to produce, however if put into series production the cost will of course have the potential to be reduce further. The ambition with this engine is to make it easy, affordable and attractive for any biker to turn their bike into an electrified bike. At this point, it is not possible to speculate in a future retail price. But it is developed to make it affordable and possible to buy to electrify any bike – also old ones.
Få en pushnotis när öl släpps på Systembolaget
Bra för att hålla koll på småpartier 
120kg
+
Bobby Green
0
Svenska slang med Alexander Skarsgård
Viktigt att kunna! 
107kg
+
Bobby Green
0
Ny maskin fixar drinken eller ölen från kapsel
Jag är skeptisk 
47kg
+
Roger Åberg
0
Julreklam med Elton John
Julklappen som förändrade allt 
180kg
+
Bobby Green
0
Mer vegetariskt hos OKQ8
Burgare och korv 
136kg
+
Bobby Green
0
Ett gammalt skruvstäd får nytt liv
Härligt att se 
269kg
+
Bobby Green
0
Så skär man världens dyraste skinka
Expert karvar Jamón Ibérico 
106kg
+
Bobby Green
0
Neo-EX är världens första digitala kollektion
Få nya outfits att visa upp för dina följare 
46kg
+
Bobby Green
0
Nytt Bobber-koncept från Royal Enfield
Med inspiration från 1938 
172kg
+
Bobby Green
0
Nudelexpert gör Soba-nudlar
Mums! 
109kg
+
Bobby Green
0
Unik rosa choklad från Fazer
Produceras av ruby-kakaobönor 
134kg
+
Bobby Green
0
Ural visar eldriven sidovagnsmotorcykel
Ingen kommer undan elen 
111kg
+
Bobby Green
0
Harley-Davidson LiveWire i produktionskläder
Första Harleyn som låter som en symaskin 
128kg
+
Bobby Green
0
Husqvarna Vitpilen 701 med kåpa
Det här är Aero Concept 
125kg
+
Bobby Green
0
Kymco överraskar med eldrivna SuperNEX
Har manuell låda och ljudförstärkare 
132kg
+
Bobby Green
0
Tut i luren! Idag är det kladdkakans dag!
Äntligen är det dags igen! 
104kg
+
Bobby Green
0
BMW presenterar ny S 1000 RR
Går nu att få med M Performance-delar 
111kg
+
Bobby Green
0
Så var det att filma när Alex Honnold klättrade
Tänk om han ramlar? 
103kg
+
Bobby Green
0
Eldrivna Arc Vector är presenterad
Komplett med smart klädsel och hjälm 
119kg
+
Bobby Green
0
Eldriven retro-motorcykel från Sverige
Ska kosta under 10.000 dollar 
211kg
+
Bobby Green
0
Ny ofiltrerad öl från Falcon
Lanseras den 1 december 
106kg
+
Bobby Green
0
Alex Honnold pratar om sin bergsbestigning
Klättrade El Capitan utan rep 
115kg
+
Bobby Green
0