m
a
r
50 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
Artiklar i kategorin Garaget / Bågen
97kg
+
Bobby Green
0

Josh Hill kör cross på övergivet vattenland

Lek och bus

110kg
+
Bobby Green
0

Jason Momoa bygger en HD med sina barn

Hyvens kille

75kg
+
Bobby Green
0

Endurokörning i staden Valparaiso

Med fejkat däckskrik

180kg
+
Bobby Green
0

Att köra motorcykel minskar stress

Ut och kör!

92kg
+
Bobby Green
0

Helge bjuder på äventyrstips

För dig som ska ge dig iväg med sidovagn

92kg
+
Bobby Green
0

Axell Hodges busar med cross i öknen

Hopp och lek

98kg
+
Bobby Green
0

Första turen på motorcykel

Något man aldrig glömmer

91kg
+
Bobby Green
0

Suzuki lägger ner produktionen av Hayabusa

Har varit en av världens snabbaste i 20 år

179kg
+
Bobby Green
0

Nytt Bobber-koncept från Royal Enfield

Med inspiration från 1938

110kg
+
Bobby Green
0

Ural visar eldriven sidovagnsmotorcykel

Ingen kommer undan elen

130kg
+
Bobby Green
0

Harley-Davidson LiveWire i produktionskläder

Första Harleyn som låter som en symaskin

128kg
+
Bobby Green
0

Husqvarna Vitpilen 701 med kåpa

Det här är Aero Concept

133kg
+
Bobby Green
0

Kymco överraskar med eldrivna SuperNEX

Har manuell låda och ljudförstärkare

När jag tänker på tillverkaren Kymco så är det genast billiga scootrar som dyker upp i tankarna. Men på årets EICMA visade de upp något helt annat - en eldriven sporthoj döpt till SuperNEX. Den gör 0-100 km/h på 2,9 sekunder, 0-200 på 7,5 och toppfarten som ligger på 250 km/h ska ta 10,9 sekunder att nå. För att även den som är nybörjare ska kunna hantera kraften finns det något man kallar för Full Engagement Performance (FEP) ombord och så här beskriver man det: "With FEP, riders can always perform a perfect launch. During hard acceleration, FEP ensures there is no wheelie or wheel slippage. During hard braking, FEP prevents rear wheel lifting. When riding through uneven or wet surfaces, FEP provides maximum traction." Trots att hojen är eldriven har den en växellåda med sex stycken växlar. Man valde bland annat att ha detta för att bibehålla känslan av att man kör en sporthoj och för att just växlandet är en del av hela upplevelsen. Det finns dock inget kopplingshandtag utan du petar bara i växlarna med foten direkt. För att ytterligare krydda upplevelsen finns något man kallar för Active Acoustic Motor. Detta ser till att förstärka elmotorns vinande ytterligare så att du fortfarande kan torrgasa vid rödljusen. Tyvärr berättar man inte vad det sitter för elmotorn i ramen och inte heller vad hojen har för räckvidd. Bromsarna ska komma från Brembo och stötdämparna från Öhlins. När man kommer att kunna köpa SuperNEX och vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället.
113kg
+
Bobby Green
0

BMW presenterar ny S 1000 RR

Går nu att få med M Performance-delar

120kg
+
Bobby Green
0

Eldrivna Arc Vector är presenterad

Komplett med smart klädsel och hjälm

Vi har tidigare skrivit om den nya motorcykeltillverkaren Arc och deras eldrivna projekt Vector. Nu är hojen uppvisad på EICMA-mässan och förutom denna finns det även ett tillhörande skinnställ med en inbyggd haptisk sensor och en hjälm med inbyggd Head Up Display. Den förstnämnda kallar man för Origin och den kan alltså "prata" med din kropp. Exempelvis vibrera till om en fara skulle dyka upp på vägen. Hjälmen kallar man för Zenith och den lilla displayen ska påminna om de som finns i stridsflygplan. Baktill sitter det en kamera som automatiskt hoppar igång om den upptäcker något i förarens döda vinkel och du ser då detta på skärmen. Hjälmen har har även wifi och röststyrning. Batteripacket ska räcka för 19,3 mil motorvägskörning och 27,4 mil om man bara susar omkring inne i stan. Motorn ska ge omkring 130 hästar och 0-100 km/h ska gå på 2,8 sekunder, toppfarten anges till 241 km/h. Precis som i moderna sportbilar bygger den här runt en kolfibermonocoque och det materialet har man även använt i svingen. Vector ska därför vara omkring 25 procent lättare än motsvarande vanlig sporthoj. Prislappen för ett exemplar ligger på styva 117.000 dollar. Endast 355 stycken exemplar kommer att tillverkas och det ska gå bra att beställa nu. När man får sin hoj levererad är dock oklart för tillfället. Det står även klart att Jaguar Land Rover investerat i företaget via sin investeringsfond InMotion Ventures. Arc är grundat av den förra Jaguar-chefen Mark Truman och de verkar alltså tro på hans produkt.
214kg
+
Bobby Green
0

Eldriven retro-motorcykel från Sverige

Ska kosta under 10.000 dollar

82kg
+
Bobby Green
0

Motorcykel i Bob-bana

Små marginaler för felsteg

126kg
+
Bobby Green
0

Tarform är ytterligare en eldriven Café racer

Har 3D-printade delar

95kg
+
Bobby Green
0

Arc har eldriven café racer på gång

Visas på EICMA

96kg
+
Bobby Green
0

Suzuki Katana gör comeback

Den klassiska motorcykeln från 80-talet

85kg
+
Bobby Green
0

Indian presenterar FTR 1200 Street Tracker

Men vad hände?

141kg
+
Bobby Green
0

Endurotävling med 500 stycken hojar

Matar upp för en gammal gruva

186kg
+
Bobby Green
0

Nya bilder på Harleys eldrivna motorcykel

Livewire ser nu produktionsklar ut

115kg
+
Bobby Green
0

Hård caféracer baserad på Ducati Monster 1200 S

Byggd av Rough Crafts

120kg
+
Bobby Green
0

Dokumentär om Isle of Man TT

Det vackra och farliga med tävlingen

97kg
+
Bobby Green
0

Sporthoj på vattnet

Stunt Freaks Team leker

136kg
+
Bobby Green
0

Travis Pastrana har slagit Evel Knievels rekord

Tre galna hopp

156kg
+
Bobby Green
0

Honda uppdaterar Super Cub

Lanseras i Sverige

97kg
+
Bobby Green
0

Chris Fillmores rekordrepa på Pikes Peak

Hej vad det går!

98kg
+
Bobby Green
0

Honda verkar ha ny CBX på gång

Mums med sexcylindrigt