m
a
r
2 i går78 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Appletiser - en dryck mellan äppelmust och cider

Nu kommer den till Sverige

Visa inte Strupen-artiklar
Strupen / Dryck

Appletiser är en äppeldryck från Coca-Cola Sverige och den ska enligt uppgift ligga någonstans mellan äppelmust och cider. Den består av 100 procent äppeljuice, innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen och är lätt kolsyrad. Redan 1966 lanserades den i Sydafrika men nu kommer den alltså även till Sverige.

Appletiser tappas upp på glasflaska om 750 eller 275 milliliter. När den finns på hyllorna är dock oklart för tillfället.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola Enterprises Sverige lanserar ny spännande produkt på marknaden

Coca-Cola Enterprises Sverige lanserar nu drycken Appletiser brett på den svenska marknaden. Appletiser består av 100% äppeljuice som kolsyrats lätt och därmed intar den en unik position mellan äppelmust och cider då äppelmust innehåller 100% juice utan kolsyra och cider generellt sett drygt 35% juice och kolsyra.

Appletiser skapas genom en unik blandning av ett antal äppelsorter som pressas och kolsyras lätt. Drycken består av 100% äppeljuice och innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen. Något den vuxna målgruppen efterfrågar inom dryck, som ett festligt alternativ utan alkohol. Alkoholfritt är ett segment som växer i Sverige både på Systembolaget och dagligvaruhandeln, men också inom restaurangsektorn.

Drycken lanseras i Sverige i originalsmaken äpple i två förpackningsstorlekar; 750 ml och 275 ml glasflaska. Varumärket Appletiser lanserades 1966 i Sydafrika, och har sedan dess spridits över världen och nu är det alltså Sveriges tur att få njuta av drycken. Internationellt har Appletiser även vunnit priser för sin utsökta smak och kvalitet*.

- Processen när drycken produceras påminner i några steg av produktionen av champagne. Detta för att framställa en så perfekt producerad dryck som möjligt.Drycken är testad av konsumenter i huvudmålgruppen – 25-45-åringar – och fick mycket bra resultat. Det var inte bara drycken som lyftes fram av konsumenterna utan även den unika glasflaskan fick positiva utlåtanden, berättar Eva Frankkila, varumärkesansvarig för drycken på Coca-Cola Enterprises Sverige.

Målet är att skapa varumärkeskännedom om Appletiser genom att på bästa och mest effektiva sätt träffa huvudmålgruppen. Detta görs bland annat genom samarbete med olika kunder och butiksaktiveringar samt både i digital och print media om stöttas med PR.

Fakta om Appletiser

100% lätt kolsyrad äppeljuice
Inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen
Lanseras i Sverige i två storlekar, 750 ml samt 275 ml glasflaska
*Appletiser har tilldelats två stjärnor (av tre) iTQi’s Superior taste award 2013.