m
a
r
7 i dag6 i går65 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Appletiser - en dryck mellan äppelmust och cider

Nu kommer den till Sverige

Strupen / Dryck

Appletiser är en äppeldryck från Coca-Cola Sverige och den ska enligt uppgift ligga någonstans mellan äppelmust och cider. Den består av 100 procent äppeljuice, innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen och är lätt kolsyrad. Redan 1966 lanserades den i Sydafrika men nu kommer den alltså även till Sverige.

Appletiser tappas upp på glasflaska om 750 eller 275 milliliter. När den finns på hyllorna är dock oklart för tillfället.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola Enterprises Sverige lanserar ny spännande produkt på marknaden

Coca-Cola Enterprises Sverige lanserar nu drycken Appletiser brett på den svenska marknaden. Appletiser består av 100% äppeljuice som kolsyrats lätt och därmed intar den en unik position mellan äppelmust och cider då äppelmust innehåller 100% juice utan kolsyra och cider generellt sett drygt 35% juice och kolsyra.

Appletiser skapas genom en unik blandning av ett antal äppelsorter som pressas och kolsyras lätt. Drycken består av 100% äppeljuice och innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen. Något den vuxna målgruppen efterfrågar inom dryck, som ett festligt alternativ utan alkohol. Alkoholfritt är ett segment som växer i Sverige både på Systembolaget och dagligvaruhandeln, men också inom restaurangsektorn.

Drycken lanseras i Sverige i originalsmaken äpple i två förpackningsstorlekar; 750 ml och 275 ml glasflaska. Varumärket Appletiser lanserades 1966 i Sydafrika, och har sedan dess spridits över världen och nu är det alltså Sveriges tur att få njuta av drycken. Internationellt har Appletiser även vunnit priser för sin utsökta smak och kvalitet*.

- Processen när drycken produceras påminner i några steg av produktionen av champagne. Detta för att framställa en så perfekt producerad dryck som möjligt.Drycken är testad av konsumenter i huvudmålgruppen – 25-45-åringar – och fick mycket bra resultat. Det var inte bara drycken som lyftes fram av konsumenterna utan även den unika glasflaskan fick positiva utlåtanden, berättar Eva Frankkila, varumärkesansvarig för drycken på Coca-Cola Enterprises Sverige.

Målet är att skapa varumärkeskännedom om Appletiser genom att på bästa och mest effektiva sätt träffa huvudmålgruppen. Detta görs bland annat genom samarbete med olika kunder och butiksaktiveringar samt både i digital och print media om stöttas med PR.

Fakta om Appletiser

100% lätt kolsyrad äppeljuice
Inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen
Lanseras i Sverige i två storlekar, 750 ml samt 275 ml glasflaska
*Appletiser har tilldelats två stjärnor (av tre) iTQi’s Superior taste award 2013.
Snubbe äter 117 år gammalt kött
Från arméförråd 
111kg
+
Bobby Green
0
Ny design på Norrlands Guld
Det norrländska landskapet lyfts fram 
139kg
+
Bobby Green
0
Småskrot får liv
Och bildar ett band 
111kg
+
Bobby Green
0
Rekordsnabbt upp för El Capitan
Fyra minuter snabbare 
121kg
+
Bobby Green
0
Den här Porschen är mer än bara en restomod
Byggd av Kaege 
120kg
+
Bobby Green
0
Nya skor från Nike och Ronaldinho
Hyllar spelarens tid i Milan och Barcelona 
54kg
+
Bobby Green
0
Frusen Cola och Fanta
Säkert gott i solen 
165kg
+
Bobby Green
0
Lewis Hamilton släpper kollektion
Tillsammans med Tommy Hilfiger 
20kg
+
Bobby Green
0
Downhill-cykling på fantastisk plats
Trailer för North of Nightfall 
107kg
+
Bobby Green
0
Beastie Boys - Sabotage
Fredagsklassikern 
202kg
+
Bobby Green
0
Vandra för att kunna lyssna på den här boken
Fyra mil lång 
252kg
+
Bobby Green
0
Eldriven klassisk Vespa om Giulio får bestämma
Rätt former 
211kg
+
Bobby Green
0
Kaffekapseln du kan slänga på komposten
Sägs vara världens första 
215kg
+
Bobby Green
0
100 nya McDonald's-restauranger inom 5 år
Stor expansion i Norden 
-101kg
+
Bobby Green
0
Den klassiska läsken Pomril kommer tillbaka
Anrik smak från förr 
125kg
+
Bobby Green
0
Har du ätit Shawarma någon gång?
Liknar kebab 
117kg
+
Bobby Green
0
Amber vill förlåta vågorna som tog hennes far
Forgiving Pipeline 
105kg
+
Bobby Green
0
Jacques Pepin recenserar Alex omelett!
Internet är fantastiskt! 
150kg
+
Roger Åberg
0
Alla artister i årets Så mycket bättre
Spelas in i sommar 
-35kg
+
Bobby Green
0
Jakten på den perfekta omeletten
Alex försöker bli lika bra som Jacques Pepin 
144kg
+
Roger Åberg
0
Converse och Sneakersnstuff släpper samarbete
Kläder och skor 
59kg
+
Bobby Green
0
Tut i luren! Idag är det Internationella GT-dagen
Gott! 
147kg
+
Bobby Green
0
Trocadero finns nu även som Zero
Klassiker i ny tappning 
193kg
+
Bobby Green
0
Ny provkörning av Husqvarna Vitpilen 701
Motorcyclist Magazine testar 
136kg
+
Bobby Green
0
Ledmotivet till Den gode, den onde, den fule
Av Danmarks Radios symfoniorkester 
188kg
+
Bobby Green
0
Skjortor av återvunnen plast från haven
Gant presenterar Beacons Project 
165kg
+
Bobby Green
0
Nu lanserar vi Feber Premium(beta)!
Slipp reklam, tjäna karma, få oändlig scroll 
53.3°
+
Roger Åberg
0