m
a
r
1 i dag6 i går70 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Appletiser - en dryck mellan äppelmust och cider

Nu kommer den till Sverige

Visa inte Strupen-artiklar
Strupen / Dryck

Appletiser är en äppeldryck från Coca-Cola Sverige och den ska enligt uppgift ligga någonstans mellan äppelmust och cider. Den består av 100 procent äppeljuice, innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen och är lätt kolsyrad. Redan 1966 lanserades den i Sydafrika men nu kommer den alltså även till Sverige.

Appletiser tappas upp på glasflaska om 750 eller 275 milliliter. När den finns på hyllorna är dock oklart för tillfället.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola Enterprises Sverige lanserar ny spännande produkt på marknaden

Coca-Cola Enterprises Sverige lanserar nu drycken Appletiser brett på den svenska marknaden. Appletiser består av 100% äppeljuice som kolsyrats lätt och därmed intar den en unik position mellan äppelmust och cider då äppelmust innehåller 100% juice utan kolsyra och cider generellt sett drygt 35% juice och kolsyra.

Appletiser skapas genom en unik blandning av ett antal äppelsorter som pressas och kolsyras lätt. Drycken består av 100% äppeljuice och innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen. Något den vuxna målgruppen efterfrågar inom dryck, som ett festligt alternativ utan alkohol. Alkoholfritt är ett segment som växer i Sverige både på Systembolaget och dagligvaruhandeln, men också inom restaurangsektorn.

Drycken lanseras i Sverige i originalsmaken äpple i två förpackningsstorlekar; 750 ml och 275 ml glasflaska. Varumärket Appletiser lanserades 1966 i Sydafrika, och har sedan dess spridits över världen och nu är det alltså Sveriges tur att få njuta av drycken. Internationellt har Appletiser även vunnit priser för sin utsökta smak och kvalitet*.

- Processen när drycken produceras påminner i några steg av produktionen av champagne. Detta för att framställa en så perfekt producerad dryck som möjligt.Drycken är testad av konsumenter i huvudmålgruppen – 25-45-åringar – och fick mycket bra resultat. Det var inte bara drycken som lyftes fram av konsumenterna utan även den unika glasflaskan fick positiva utlåtanden, berättar Eva Frankkila, varumärkesansvarig för drycken på Coca-Cola Enterprises Sverige.

Målet är att skapa varumärkeskännedom om Appletiser genom att på bästa och mest effektiva sätt träffa huvudmålgruppen. Detta görs bland annat genom samarbete med olika kunder och butiksaktiveringar samt både i digital och print media om stöttas med PR.

Fakta om Appletiser

100% lätt kolsyrad äppeljuice
Inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen
Lanseras i Sverige i två storlekar, 750 ml samt 275 ml glasflaska
*Appletiser har tilldelats två stjärnor (av tre) iTQi’s Superior taste award 2013.
McDonald's lanserar McVegan i Sverige
Kommer innan årsskiftet 
147kg
+
Bobby Green
0
JW Anderson och Converse samarbetar
Så här ser skorna ut 
62kg
+
Bobby Green
0
Köp ett par handklovar för 65 000 dollar
Eller inte 
42kg
+
Bobby Green
0
Enormt penthouse till salu i New York
Har grym utsikt 
237kg
+
Bobby Green
0
The Outfield - Your Love
Fredagsklassikern 
110kg
+
Bobby Green
0
Glen bygger fantastiska motorcykelmodeller
I skala 1:4 
104kg
+
Bobby Green
0
Snubbe satte biltuta på sin cykel
Tröttnade på folk som drällde i cykelfilen 
249kg
+
Bobby Green
0
Jureskog Signature är tillbaka på McDonald's
Snart är samarbetet över 
-12kg
+
Bobby Green
0
Vox tar sig en titt på J Dillas favoritverktyg
Samplern Akai MPC3000 
101kg
+
Bobby Green
0
Chris Pratt intervjuar Margot Robbie
Lånar Jimmy Kimmels plats 
155kg
+
Bobby Green
0
Jackor inspirerade av The Empire Strikes Back
Ska hålla dig varm på Hoth 
177kg
+
Bobby Green
0
Övergiven badort i Florida
Spännande 
113kg
+
Bobby Green
0
iPhone X är den bästa telefonen just nu!
Trots dyr prislapp vinner den 
34.9°
+
Roger Åberg
0