m
a
r
78 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Jennifer Aniston hittar inte duschen på flygplanet

Någon bar verkar det inte finnas heller

Sinnet / Reklam

När jag flyger är jag nöjd om personen framför inte fäller sätet 90 grader och om får en stunds vila utan att bli avbruten av att drinkvagnen för femte gången slår i min axel. Smågrejer kanske, men ändå viktiga för mig. För skådespelaren Jennifer Aniston ser det lite annorlunda ut. Hon vill nämligen kunna ta sig en varm och härlig dusch innan hon glider iväg till baren för att ta sig en drink. Inget som hör tillvanligheterna kanske, om man nu inte flyger med Emirates vill säga. Detta gäller givetvis bara för de som har hostat upp massa pengar för att åka Första klass i jätteplanet A380, vi andra får stå ut med blåmärkena på axlarna.

Bonusklipp nedan.

Visa
Pressmeddelande
Jennifer Aniston vaknar i komfort och lyx på Emirates

Hollywoodstjärnan Jennifer Aniston spelar huvudrollen i flygbolaget Emirates senaste reklamkampanj. TV-reklamen tar ett annorlunda och humoristiskt grepp för att profilera flygbolagets prisbelönta komfort och lyx i First Class.

Emirates presenterade idag sin omtalade TV-reklam (TVC) med skådespelerskan, regissören och producenten Jennifer Aniston. Det här är första gången Emirates samarbetar med den berömda stjärnan i en internationell tv-kampanj. Den Golden Globe- och Emmy-belönade skådespelerskan visar sin oemotståndliga komiska timing i det globala flygbolagets lättsamma reklamfilm.

Reklamfilmen börjar med att Aniston frenetiskt letar efter duschen och loungen ombord, men blir hånad och förlöjligad av kabinpersonalen. Det visar sig vara en mardröm när hon vaknar upp till verkligheten i sin egen privata svit i Emirates First Class. Sedan gör hon sig snabbt bekant med flygbolagets lyxiga Dusch-spa-avdelning och Lounge ombord på Emirates A380.

Boutros Boutros, Emirates Senior Vice President, Corporate Communications, Marketing & Brand förklarar:
– Jennifer Anistons attraktion och naturliga kontakt med en global publik gör henne till det perfekta valet för vår kampanj. Som en av de mest upptagna kvinnorna i Hollywood, passar Aniston, liksom många av våra kunder, på att njuta av en ledig stund när hon är ute och reser. På Emirates garanterar vi att den upplevelsen blir helt exceptionell.

– För att skilja ut oss från den vanliga flygbolagsreklamen, valde vi att ta ett humoristiskt grepp för att visa upp de fantastiska produkter som vi erbjuder ombord. Vi kunde inte tänka oss någon bättre lämpad för rollen än Jennifer Aniston och skrev därför ett manus särskilt för henne. Hennes professionalism och komiska talang lyste på inspelningsplatsen och vi är mycket nöjda med resultatet, tillade han.

TV-reklamen är regisserad av Bryan Buckley, en veteran i branschen och Oscar-nominerad, som har blivit berömd för sina många reklamfilmer för Superbowl. RKCR/Y&R London har utvecklat konceptet medan manuset var ett samarbete mellan byrån, Bryan Buckley och Emirates in-house reklamteam.

Den globala kampanjen, som kommer att sändas på TV och gå i digitala kanaler, inleds i USA och Förenade Arabemiraten innan den i november rullas ut till andra länder där Emirates har stor operativ verksamhet, däribland Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Indien och Australien.

Emirates har hittills investerat 20 miljoner dollar (cirka 170 Mkr) i bokad TV-reklam över hela världen för den här kampanjen, som kommer i två versioner, en på 30 sekunder och en längre på 60 sekunder.
Harley-Davidsons trampcykel lever igen
Klassiker från 1917 återlanseras 
121kg
+
Bobby Green
0
Parfym som doftar grill
Falcon presenterar Eau de Grill 
113kg
+
Bobby Green
0
Hornstull har snickrat ihop en VM-öl
Heter så klart 94 
109kg
+
Roger Åberg
0
Kompositörerna bakom Stranger Things
Intervju med Kyle och Michael 
105kg
+
Bobby Green
0
Datum satt för Uniqlos öppning
Den 24 augusti 
145kg
+
Bobby Green
0
Beyoncé och Jay-Z överraskar med album
Everything Is Love 
51kg
+
Bobby Green
0
Vasa Bryggeri återlanserar Sundsvalls Öl
Har anor från 1858 
126kg
+
Bobby Green
0
Somrig klocka från IWC
Perfekt för semestern 
125kg
+
Bobby Green
0
Natalie Portman trycker i sig heta kycklingvingar
Veganska sådana 
112kg
+
Bobby Green
0
Hank Azaria pratar lite om sin karriär
Från Pretty Woman till The Simpsons 
121kg
+
Bobby Green
0
Kläder som inte är bundna till kön
Vans presenterar Color Theory Collection 
47kg
+
Bobby Green
0
Zach Galifianakis snackar med Jerry Seinfeld
Cardi B är också med på ett hörn 
109kg
+
Bobby Green
0
Baconsylt att smeta på burgaren
Påhitt från Lådan och Bulleit Bourbon 
134kg
+
Bobby Green
0
Han har målat 90.000 van Gogh
Men aldrig sett någon i verkligheten 
163kg
+
Roger Åberg
0
Så här görs Dr. Martens
Klassisk sko görs på klassiskt sätt i klassisk fabrik 
114kg
+
Roger Åberg
0
IKEA startar samarbeten med Adidas och Lego
Spännande! 
136kg
+
Roger Åberg
0
Sköna posters från NASA
Blir ni sugna på att resa? 
191kg
+
Roger Åberg
0
Se en bult bli till en liten, liten jaktkniv
Snyggt! 
180kg
+
Roger Åberg
0
Den här skjortan kostar 1095 dollar
Inte mycket tyg för pengarna 
-237kg
+
Roger Åberg
0
Johnny Knoxville käkar heta kycklingvingar
Snackar bus och vänskap 
133kg
+
André Stray
0
Lägenheterna med flyttbara väggar
Skjut ut dem när du vill öppna upp lite 
164kg
+
Roger Åberg
0
Absolut öppnar upp Absolut Home
Få historien och blanda drinkar 
116kg
+
Roger Åberg
0
Den svenska brallan som inte ska gå sönder
Från åäö 
256kg
+
Roger Åberg
0
Miljön kan bryta ned Tretorns nya regnjacka
Inspirerad av militären 
161kg
+
Bobby Green
0
Whisky som lagrats på svensk ek
Nyhet från Mackmyra 
125kg
+
Bobby Green
0
Custombåge inspirerad av Spitfire
Kan spruta eld 
106kg
+
Bobby Green
0
Guns N' Roses släpper musikvideon till It's So Easy
Blev aldrig riktigt klar 1989 
104kg
+
Bobby Green
0
De här skateboardtricken borde vara omöjliga
Rodney Mullen och Physics Girl snackar 
149kg
+
Bobby Green
0
Carlsberg lanserar en ofiltrerad lager
behåller råvarornas naturliga smaker 
136kg
+
Bobby Green
0