m
a
r
2 i dag2 i går78 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Ny baskollektion från Björn Borg

Frontas av hiphop-gruppen Tjuvjakt

Visa inte Garderoben-artiklar
Garderoben / Kläder

Björn Borgs senaste kollektion heter Centre Collection och det är en ny baskollektion för män. Den ska bestå av garderobsklassiker som huvtröjor, sweatshirts, t-shirts, pikétröjor och sweatpants i organisk bomull. Färgerna är grått, mörkblått, vitt och svart och allt har en tidlös design. Kampanjen frontas av den svenska hiphop-gruppen Tjuvjakt och bilderna vi ser här togs under en inspelning i deras studio på Kungsholmen i Stockholm.

Huvtröjan kostar 699 kronor, sweatshirten 599 kronor, sweatpantsen 499 kronor, t-shirten 249 kronor och pikétröjan får du för 499 kronor. Du hittar allt på länken nedan.

Visa
Pressmeddelande
Tjuvjakt frontar Björn Borgs kampanj för den nya klädeskollektionen ’Centre’

Under senhösten lanserar svenska sportmodemärket BJÖRN BORG en ny baskollektion för herr. Kollektionen, som går under namnet Centre Collection, består av högkvalitativa garderobsklassiker som huvtröjor, sweatshirts, t-shirts, pikétröjor och sweatpants i organisk bomull. Plaggen kommer i nedtonade färger som grått, mörkblått, vitt och svart och har ett klassiskt och tidlöst snitt, designade för att aldrig gå ur tid eller säsong. Kampanjen frontas av hiphop-kollektivet Tjuvjakt, aktuella med albumet Pojkvän och en av sommarens stora svenska hits Tårarna i halsen.

”Vi har vanligtvis väldigt olika klädstil och när vi historiskt sett försökt koordinera kläder inför spelningar har det alltid slutat med att vi fått köra våra egna plagg. Men med stilrena streetwearplagg som i Centre Collection känns det som att våra stilar möts och det finns något för oss alla att komplettera sin outfit med” säger Olle Grafström, Tjuvjakt ”Centre Collection är en del i Björn Borgs sportklädessatsning. Streetwear och sportinfluerade plagg är som bekant en global trend och vi vill bidra med stilrena och hållbara plagg med ett skandinaviskt snitt”. Säger Björn Borgs marknadschef Jonas Lindberg Nyvang ”Och eftersom streetwear-trenden började inom musikscenen, och främst kanske hiphop-kulturen, så känns det naturligt att samarbeta med Tjuvjakt som ett av Sveriges starkaste nya namn på hiphop- scenen när vi lanserar Centre Collection” fortsätter Jonas.

Kampanjbilderna har en dokumentär känsla och är tagna i samband med inspelning i bandets studio Roxy Recordings vid Fridhemsplan i Stockholm. Centre Collection lanseras under hösten och kommer säljas hos en mängd återförsäljare fysiskt och online samt i Björn Borgs egna butiker.

Plagg och priser:
Huvtröja: 699 SEK
Sweatshirt: 599 SEK
Sweatpants: 499 SEK
T-shirt: 249 SEK
Piketröja: 499 SEK

Om Tjuvjakt
Tjuvjakt är ett svenskt musikkollektiv som består av Olle Grafström, Jesper Swärd, Fredrik Woodz, Arvid Lundquist och Kid Eriksson. De fick sitt breda genombrott under sommaren 2017 med albumet "Pojkvän" där första singeln "Tårarna i halsen" snabbt klättrade på listorna och har streamats över 20 miljoner gånger på Spotify.
Med över 60 miljoner streams på Spotify och närmare 60 spelningar under 2017 har Tjuvjakt idag vuxit till en av Sveriges största hiphop akter. Men resan har bara börjat och kollektivet är långt ifrån färdiga.