m
a
r
5 i går79 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Tommy Hilfiger och Rossignol laddar för vintern

Släpper kollektion tillsammans

Visa inte Garderoben-artiklar
Garderoben / Kläder

Tommy Hilfiger och skidvarumärket Rossignol har gått samman och lanserar i november en gemensam kapselkollektion som man döpt till TommyXRossignol. Den innehåller fyra ikoniska skid-looks som består av tre vadderade skidjackor, två lättare skaljackor, fem koftor och två skidbyxor. Tommy Hilfiger säger följande om kollektionen:

"Skiing and winter sports have been a passion of mine since I was young. I've wanted to develop this capsule collection for a long time, and Rossignol was the ultimate partner to bring the concept to life in a really iconic way. With our shared values on quality, perfect fit and merging fashion with technical function, we've designed a signature red, white and blue collection that works from the ski slopes to après-ski."

Prismässigt kommer ytterkläderna kosta mellan 499 till 699 euro och bas-, mellanlager och byxor kommer att kosta mellan 149 och 399 euro.

Visa
Pressmeddelande
TOMMY HILFIGER LANSERAR SKIDKOLLEKTION FÖR HERRAR TILLSAMMANS MED IKONISKA ROSSIGNOL

TommyXRossignol kapselkollektionen lanseras i november 2017 och består av fyra ikoniska looks som slår samman Tommy Hilfigers logo-koncept med Rossignols fokus på förfinade och tekniska sportkläder och en trefärgad tupp-logotyp.

Tommy Hilfiger, som ägs av PVH Corp. [NYSE: PVH], tillkännager lanseringen av TommyXRossignol, en premium kapselkollektion endast för herr, utformad tillsammans med Rossignol. Rossignol Group är världsledande inom skidindustrin och har en 108-årig historia av att blanda prestanda och elegans, komfort och förfining. Designad med en skarp, nyskapande och modern form som omfamnar Tommy Hilfigers signaturelement, kommer stilarna att finnas tillgängliga hos utvalda Tommy Hilfiger-butiker, på tommy.com och hos utvalda globala återförsäljare från och med november 2017.

“Skiing and winter sports have been a passion of mine since I was young,” säger Tommy Hilfiger. “I’ve wanted to develop this capsule collection for a long time, and Rossignol was the ultimate partner to bring the concept to life in a really iconic way. With our shared values on quality, perfect fit and merging fashion with technical function, we’ve designed a signature red, white and blue collection that works from the ski slopes to après-ski.”

Kapselkollektionen TommyXRossignol utgörs av skidkläder för män och inkluderar tre vadderade skidjackor, två lättare skaljackor, fem koftor och två skidbyxor. Signaturlogotyperna för båda varumärken existerar och röda, vita samt blåa färgpaletter betonas genom varje design för att skapa en look som omfattar både skid- och afterski andan. Rekommenderat pris för de olika stilarna varierar mellan €499 och €699 för ytterkläder och €149 och €399 euro för bas- och mellanlager samt byxor.

De fyra stilarna från TommyXRossignol kapselkollektionen premiärvisades på Pitti Immagine Uomo 10 januari, 2017. Kollektionen presenterades tillsammans med Tommy Hilfiger Edition, Tommy Hilfiger Tailored och Tommy Hilfigers huvudlinje för herr. Kapselkollektionen visades upp i en nyskapande men historisk miljö som återspeglar varumärkets passion för att blanda tradition med modernitet.