m
a
r
5 i går66 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Kashmirtröjan alla har råd med

Finns dessutom i 15 storlekar

Visa inte Garderoben-artiklar
Garderoben / Kläder

Det svenska företaget Asket lanserar den 25 oktober en Kashmirtröja alla ska ha råd med. Dessa brukar vara dyra men Asket lovar att deras som kostar 1 850 kronor ska ha en kvalitet som motsvarar tröjor med prislappar på 5 000 till 15 000 kronor.

Den stickade tröjan är i 100% A-Grade Kashmir från Inre Mongoliet och den tillverkas helt och hållet i Italien, i samma fabriker som Hermès och Prada sägs det. Den finns i hela 15 stycken olika storlekar och när dagen är här kommer du att hitta den till försäljning på länken nedan.

Visa
Pressmeddelande
Den första italienska kashmirtröjan som du faktiskt har råd med
Asket’s lansering vänder upp och ner på marknaden för lyxiga kashmirtröjor

Kashmirtöjor har länge varit ett av modevärldens mest luxuösa plagg. Tyvärr har högkvalitativ kashmir alltid varit lika dyr som den är fantastisk. Tills nu. Tack vare Asket’s nya kashmirlansering blev denna lyxvara precis betydligt mycket mer plånboksvänlig.

Direkt från “the cashmere valley” - Italiensk kashmir för 1850kr
“Det här är inte någon vanlig budgetkaschmir som vissa av våra konkurrenter stoltserar med. Vi har gått ända in i kaklet för att skapa vad vi tycker är en mer sann reflektion av uttrycket ‘affordable luxury’. Den här tröjan tickar alla boxar för ett regelrätt lyxplagg, enda skillnaden är att vi säljer den för 1850kr istället för 5000kr” säger medgrundaren Jakob Dworsky.

Askets kashmirtöja är gjord av 100% A-Grade Kashmir från Inre Mongoliet och är till 100% producerad i Italien. Varje steg i processen sker i Umbrien, Italiens s.k. “Cashmere Valley”, där det spinns, stickas, länkas för hand och tvättas av erfarna experter som arbetar dagligen med några av världens mest prestigefyllda modehus.

Onlinebaserad modell med kapade priser och utökade storlekar
Det är tack vare Askets online-baserade modell (där man kapar mellanhänder, butikskostnader och dyr marknadsföring) som man har möjlighet att just maxa kvaliteten samtidigt som man håller priset nere. Online-modellen tillåter dessutom varumärket att erbjuda sitt revolutionerande storlekssystem där varje tröja kommer i femton storlekar istället för de traditionella fem. För varje standardstorlek, från XS till XL, tillhandahåller de en lång, vanlig och en kort variant som tar hänsyn till att alla män inte är byggda på samma vis.

Kashmirtröjan kommer säljas exklusivt på asket.com från och med den 25e Oktober för 1850 kr.