m
a
r
5 i dag6 i går66 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Liten elmotor gör din cykel eldriven

Slipp köpa en elcykel

Garaget / Cykeln

Om du redan har en cykel du gillar kan det kännas lite overkill att köpa ytterligare en bara för att du vill ha lite hjälp av en elmotor. Det har ett par tillverkare fattat och därför presenterat elmotorer i olika utföranden som du hänger på din vanliga cykel, och den vi ser här är ytterligare en sådan. Produkten är utvecklad av Semcon som just nu letar investerare för att göra den till en kommersiell produkt. Prototypen som finns i dag kostar omkring 100 euro att tillverka, men tanken är att den färdiga produkten ska bli billigare än så.

  tack Michael
Visa
Pressmeddelande
Q&A Semcon – Bike engine

What is this product?

It is a smart bike engine that turns any bicycle into an electrified bike to an affordable price. It’s designed to make it easier for people to bike – less effort in hills, easy to share between bikes and suitable for smart features such as adaptation of electrified support depending on hill gradient or connection to the mobile phone.

Who do you think will use this engine?

The needs and wishes of the typical biker is what got us started. The benefits of the electrified bike are obvious, but they are expensive. Especially if you like many others already have a regular bike that you like and short distances to travel. The ambition with this engine is to make it easy, affordable and attractive for any biker to turn their bike into an electrified bike.

Is it available for purchase?

Today, the engine is not available for end consumers. Semcon are currently looking for investors interested in bringing the bike engine to the market.

How does it work?

A small computer, a battery and a small wheel put together makes the rear wheel spin. The engine detects the cyclist pedaling and is only active in speeds between 7-25km/h. This ensures a comfortable, smooth and safe ride since the engine interprets the cyclist pedaling and intentions. The small computer on which the software controlling the engine runs makes it possible for Semcon to develop different apps in the future. It could for example be different modes, prioritizing speed or reach, or other applications such as theft-control or tracking.

How far is it possible to bike with the engine?

The possible reach is dependent on multiple aspects: the capacity of the battery itself, the weight of the bike, the speed, the surface and the terrain. The average bike route is not very long, in Sweden it is 2,8 kilometers. And the Semcon bike engine strives to help as many end users as possible.

Does it fit all bikes?

Yes, that’s the ambition. The engine is fitted to the frame and adjusted in order to connect the engine with the rear wheel.

When will it be out on the market?

The current version is a fully working prototype. However, it is not available for retail at the moment. Semcon is currently looking for investors interested in bringing the bike engine to the market.

What will it cost?

This actual prototype costs approximately €100 to produce, however if put into series production the cost will of course have the potential to be reduce further. The ambition with this engine is to make it easy, affordable and attractive for any biker to turn their bike into an electrified bike. At this point, it is not possible to speculate in a future retail price. But it is developed to make it affordable and possible to buy to electrify any bike – also old ones.
Ingen mera nakenklubb på Södermalm
Kort men gott? 
191kg
+
Bobby Green
0
Ståsitsar nu certifierade för flygplan
Tack men nej tack 
-24kg
+
Bobby Green
0
Hur låter 37 stycken gitarrpedaler samtidigt?
Steve testar alla han har 
100kg
+
Bobby Green
0
Prince repar och sjunger Nothing Compares 2 U
Tidigare ej visat material 
127kg
+
Bobby Green
0
Rick Astley sjunger med Choir! Choir! Choir!
Legend 
148kg
+
Bobby Green
0
A Tribe Called Quest - Can I Kick It?
Fredagsklassikern 
112kg
+
Bobby Green
0
Svettigt för Tyra när hon äter kycklingvingar
Glass hjälper inte 
115kg
+
Bobby Green
0
Snubbe äter 117 år gammalt kött
Från arméförråd 
122kg
+
Bobby Green
0
Ny design på Norrlands Guld
Det norrländska landskapet lyfts fram 
160kg
+
Bobby Green
0
Småskrot får liv
Och bildar ett band 
121kg
+
Bobby Green
0
Rekordsnabbt upp för El Capitan
Fyra minuter snabbare 
126kg
+
Bobby Green
0
Den här Porschen är mer än bara en restomod
Byggd av Kaege 
121kg
+
Bobby Green
0
Nya skor från Nike och Ronaldinho
Hyllar spelarens tid i Milan och Barcelona 
54kg
+
Bobby Green
0
Frusen Cola och Fanta
Säkert gott i solen 
168kg
+
Bobby Green
0
Lewis Hamilton släpper kollektion
Tillsammans med Tommy Hilfiger 
18kg
+
Bobby Green
0
Downhill-cykling på fantastisk plats
Trailer för North of Nightfall 
108kg
+
Bobby Green
0
Beastie Boys - Sabotage
Fredagsklassikern 
202kg
+
Bobby Green
0
Vandra för att kunna lyssna på den här boken
Fyra mil lång 
258kg
+
Bobby Green
0
Eldriven klassisk Vespa om Giulio får bestämma
Rätt former 
217kg
+
Bobby Green
0
Kaffekapseln du kan slänga på komposten
Sägs vara världens första 
218kg
+
Bobby Green
0
100 nya McDonald's-restauranger inom 5 år
Stor expansion i Norden 
-104kg
+
Bobby Green
0
Den klassiska läsken Pomril kommer tillbaka
Anrik smak från förr 
127kg
+
Bobby Green
0
Har du ätit Shawarma någon gång?
Liknar kebab 
118kg
+
Bobby Green
0
Nu lanserar vi Feber Premium(beta)!
Slipp reklam, tjäna karma, få oändlig scroll 
53.2°
+
Roger Åberg
0