m
a
r
5 i går70 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Porsche presenterar Cayman GT4 Clubsport

Endast för bana

Visa inte Garaget-artiklar
Garaget / Bilen

Porsche Cayman GT4 är en riktigt hårig bil som smiskar det mesta på banan, och samtidigt är den fullt laglig och vettig att även köra på gatan. Nu presenteras en riktig Clubsport-version av bilen, men denna får du bara köra på bana.

Motorn har lämnats orörd vilket innebär samma boxersexa på 3.8 liter och 385 hästar som i gatversionen. Dock är denna kopplad till en sexstegad dubbelkopplingslåda med paddlar bakom ratten istället för den manuella lådan man får annars. Man har även monterat en mekanisk diff på bakaxeln och den är speciellt utvecklad för racing. Framaxeln och upphängningen bak är hämtad från 911 GT3 Cup och i varje hjul sitter det 380 millimeter stora bromsskivor i stål - fram får dessa sexkolvsok, bak fyrkolvsok. Insidan bjuder på en fast monterad bur, rejäla racingstolar och sexpunktsbälten. Vikten på ekipaget anges till 1 300 kilo.

Bilen går att beställa nu och den kostar från 111 000 euro innan lokala skatter.

Visa
Pressmeddelande
New Porsche Cayman GT4 Clubsport for the racetrack

Stuttgart. Porsche has added a new sports car for recreational and club racing to its fleet: The Cayman GT4 Clubsport celebrated its world premiere today at the Los Angeles Auto Show. The 283 kW (385 hp) mid-engine racer for motorsport newcomers, which is not road homologated, is based on the successful street-legal Cayman GT4 sports car. Sales of the racing car start with the unveiling at the trade show.

Just like its exceptionally race-worthy production sibling, the Cayman GT4 Clubsport is powered by a 3.8-litre flat-six engine, positioned directly behind the driver’s seat. The racing version exclusively features a modified six-speed Porsche double clutch transmission with shift paddles on the steering wheel and a mechanical rear-axle locking differential specifically for racing. The lightweight strut front axle is taken from its big 911 GT3 Cup brother, which is campaigned in Porsche’s 20 one-make championships around the world. Working at the rear is an enhanced lightweight strut suspension with transverse arms adopted from the 911 GT3 Cup. The impressively dimensioned racing brake system features 380-millimetre steel brake discs all round. Fitted at the front are one-piece, six-piston aluminium fixed callipers, with a four-piston equivalent at the rear. The anti-lock brake system can be adjusted in twelve stages. The Electronic Stability Programme has been expanded for slicks. The power steering is operated electro-mechanically.

Tipping the scales at just 1,300 kilograms, the Cayman GT4 Clubsport, delivered ex-works with a welded-in safety cage, a racing bucket seat as well as a six-point har-ness, is truly lightweight. The basic version is equipped with a 90-litre standard tank, with an optional 70-litre or 100-litre FT3 safety tank available. Mounted at the front axle are 18-inch five-bolt forged rims with Michelin tyres (25/64-18), with 18-inch five-bolt forged rims at the rear with 27/68-18 tyre dimensions.

The new Cayman GT4 Clubsport, which is available from 111,000 euro plus coun-try-specific VAT, can be ordered immediately from Porsche Motorsport in Weissach. For 2016, homologation is planned for race series such as the VLN Long Distance Championship Nürburgring, the SRO GT4 series, the Pirelli GT3 Cup Trophy USA, the Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada and for club races run by the Porsche Club of America, as well as for other club-level meetings around the world.
Thomas Skoglund för Peak Performance
Tolkar höstens kollektioner 
63kg
+
Bobby Green
0
Mac rappar 400 stycken ord på en minut
Hänger du med? 
110kg
+
Bobby Green
0
Farmor rappar
Visar var skåpet ska stå 
69kg
+
Bobby Green
0
Freddie Mercurys röst är den bästa inom rock
Polyphonic berättar varför 
202kg
+
Bobby Green
0
James äter äckliga saker med Kim Kardashian
Får det lov att vara en sardin-smoothie? 
-58kg
+
Bobby Green
0
Italiensk design med amerikanskt hjärta
Spana in vackra Iso Rivolta 
100kg
+
Bobby Green
0
Cool James and Black Teacher - Dr. Feelgood
Fredagsklassikern 
116kg
+
Bobby Green
0
Klassisk Formel 1-bil på Tremolastrasse
Härlig väg i Schweiziska alperna 
131kg
+
Bobby Green
0
Skolexperiment blev snygg kortfilm
Järnpulver + magnet = sant 
111kg
+
Bobby Green
0
Lewis Hamilton frontar Pumas senaste kampanj
Träning är inte bara gymmet 
57kg
+
Bobby Green
0
Caferacer genom vackra Dolomiterna
Ser härligt ut 
116kg
+
Bobby Green
0
Slagsmål när Adidas och Pharrell släppte skor
Vuxna människor... 
4kg
+
Bobby Green
0
iPhone X är den bästa telefonen just nu!
Trots dyr prislapp vinner den 
37.6°
+
Roger Åberg
0